Magisterskie Studia Menedżerskie Executive MBA trwają dwa lata (4 semestry). Odbywają się w trybie zaocznym z tzw. częściowym oderwaniem od pracy. Zajęcia wynikające z programu kształcenia są realizowane w ramach dwudniowych sesji (od roku akademickiego 2018/2019 zawsze w soboty i niedziele). Przewiduje się około 10 sesji w semestrze. Pełny cykl kształcenia zamyka się w dwóch kolejnych latach akademickich. Studia wieńczy uroczyste wręczenie dyplomów przez Władze Rektorskie Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Dyrektora Programu Executive MBA.
Przedmioty realizowane na poszczególnych semestrach w ramach opcji polskiej / międzynarodowej programu Executive MBA:
Semestr 1.
- - Zarządzanie biznesem / Business Management
- - Ekonomia menedżerska / Managerial Economics
- - Rachunkowość menedżerska / Managerial Accounting
- - Podstawy prawne w biznesie / Legal Foundations for Business
- - Zarządzanie projektem / Project Management
- - Zachowania organizacyjne i menedżerskie / Organizational & Managerial Behavior
- - International business / International business
- - Bezpieczeństwo i higiena pracy / Occupational Health and Safety
Łącznie 8 przedmiotów obowiązkowych w wymiarze 168 godzin
- Jeden z pierwszych zjazdów realizowany w ramach wyjazdowej sesji integracyjnej.
Semestr 2.
- - Strategie marketingowe / Marketing Strategies
- - Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw / Logistics and Supply Chain Management
- - Zarządzanie strategiczne / Strategic Management
- - Metodologia badań naukowych / Methodology of Scientific Research
- - Metody ilościowe / Quantitative Methods
- - Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi / Strategic Human Resources Management
- - Finanse korporacyjne / Corporate Finance
- - Digital transformations and innovations / Digital Transformations and Innovations
Łącznie 8 przedmiotów obowiązkowych w wymiarze 160 godzin
- Pod koniec semestru studenci dokonują wyboru zarówno promotora pracy magisterskiej, jak i modułów realizowanych na 3 i 4 semestrze.
- W ramach każdego modułu przewidziane są następujące działania:
1) wizyta studyjna w przedsiębiorstwie,
2) zajęcia teoretyczne z pracownikiem badawczo-dydaktycznym,
3) zajęcia praktyczne z praktykiem,
4) projekt biznesowy, w ramach którego studenci będą rozwiązywać problem przygotowany przez praktyka (we współpracy z pracownikiem badawczo-dydaktycznym),
5) obrona projektu.
Semestr 3.
- - Symulacja biznesowa / Business Simulation
- - Zarządzanie zmianą / Change management
- - Etyka i społeczna odpowiedzialność organizacji / Ethics and Corporate Social Responsibility
- - Seminarium magisterskie / Master project seminar
- - 2 moduły wybrane podczas 2 semestru
Łącznie 4 przedmioty obowiązkowe oraz 2 modułu do wyboru w wymiarze 158 godzin
Semestr 4.
- - Zarządzanie relacjami i komunikacja w biznesie / Business Relationship Management and Business Communications
- - Przywództwo i odpowiedzialność korporacyjna / Leadership and Corporate Responsibility
- - Strategiczna gra biznesowa / Strategic business game
- - Seminarium magisterskie / Master project seminar
- - Praca magisterska / Master Thesis
- - 1 moduł wybrany podczas 2 semestru
Łącznie 4 przedmiotów obowiązkowych oraz 1 moduł do wyboru w wymiarze 114 godzin Pod koniec 4 semestru studenci Programu EMBA składają również pracę magisterską. Studia kończy obrona pracy.