Program

Organizacja i struktura programu

Magisterskie Studia Menedżerskie Executive MBA trwają dwa lata (4 semestry). Odbywają się w trybie zaocznym z tzw. częściowym oderwaniem od pracy. Zajęcia wynikające z programu kształcenia są realizowane w ramach dwudniowych sesji (od roku akademickiego 2018/2019 zawsze w soboty i niedziele). Przewiduje się około 10 sesji w semestrze. Pełny cykl kształcenia zamyka się w dwóch kolejnych latach akademickich. Studia wieńczy uroczyste wręczenie dyplomów przez Władze Rektorskie Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Dyrektora Programu Executive MBA.

Przedmioty realizowane na poszczególnych semestrach w ramach opcji polskiej / międzynarodowej programu Executive MBA:

Semestr 1.

  • - Zarządzanie biznesem / Business Management
  • - Ekonomia menedżerska / Managerial Economics
  • - Rachunkowość menedżerska / Managerial Accounting
  • - Podstawy prawne w biznesie / Legal Foundations for Business
  • - Zarządzanie projektem / Project Management
  • - Zachowania organizacyjne i menedżerskie / Organizational & Managerial Behavior
  • - International business / International business
  • - Bezpieczeństwo i higiena pracy / Occupational Health and Safety

  • Łącznie 8 przedmiotów obowiązkowych w wymiarze 168 godzin
  • Jeden z pierwszych zjazdów realizowany w ramach wyjazdowej sesji integracyjnej.

Semestr 2.

  • - Strategie marketingowe / Marketing Strategies
  • - Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw / Logistics and Supply Chain Management
  • - Zarządzanie strategiczne / Strategic Management
  • - Metodologia badań naukowych / Methodology of Scientific Research
  • - Metody ilościowe / Quantitative Methods
  • - Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi / Strategic Human Resources Management
  • - Finanse korporacyjne / Corporate Finance
  • - Digital transformations and innovations / Digital Transformations and Innovations

  • Łącznie 8 przedmiotów obowiązkowych w wymiarze 160 godzin
  • Pod koniec semestru studenci dokonują wyboru zarówno promotora pracy magisterskiej, jak i modułów realizowanych na 3 i 4 semestrze.
  • W ramach każdego modułu przewidziane są następujące działania:
    1) wizyta studyjna w przedsiębiorstwie,
    2) zajęcia teoretyczne z pracownikiem badawczo-dydaktycznym,
    3) zajęcia praktyczne z praktykiem,
    4) projekt biznesowy, w ramach którego studenci będą rozwiązywać problem przygotowany przez praktyka (we współpracy z pracownikiem badawczo-dydaktycznym),
    5) obrona projektu.

Semestr 3.

  • - Symulacja biznesowa / Business Simulation
  • - Zarządzanie zmianą / Change management
  • - Etyka i społeczna odpowiedzialność organizacji / Ethics and Corporate Social Responsibility
  • - Seminarium magisterskie / Master project seminar
  • - 2 moduły wybrane podczas 2 semestru

  • Łącznie 4 przedmioty obowiązkowe oraz 2 modułu do wyboru w wymiarze 158 godzin

Semestr 4.

  • - Zarządzanie relacjami i komunikacja w biznesie / Business Relationship Management and Business Communications
  • - Przywództwo i odpowiedzialność korporacyjna / Leadership and Corporate Responsibility
  • - Strategiczna gra biznesowa / Strategic business game
  • - Seminarium magisterskie / Master project seminar
  • - Praca magisterska / Master Thesis
  • - 1 moduł wybrany podczas 2 semestru

  • Łącznie 4 przedmiotów obowiązkowych oraz 1 moduł do wyboru w wymiarze 114 godzin Pod koniec 4 semestru studenci Programu EMBA składają również pracę magisterską. Studia kończy obrona pracy.