Program

Organizacja i struktura programu

Magisterskie Studia Menedżerskie Executive MBA trwają dwa lata (4 semestry). Odbywają się w trybie zaocznym z tzw. częściowym oderwaniem od pracy. Zajęcia wynikające z programu kształcenia są realizowane w ramach dwudniowych sesji (od roku akademickiego 2018/2019 zawsze w soboty i niedziele). Przewiduje się około 10 sesji w semestrze. Pełny cykl kształcenia zamyka się w dwóch kolejnych latach akademickich. Studia wieńczy uroczyste wręczenie dyplomów przez Władze Rektorskie Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Władze Dziekańskie Wydziału Zarządzania, Informatyki i Finansów, Przedstawiciela Uczelni Partnerskiej oraz Dyrektora Programu Magisterskich Studiów Menedżerskich Executive MBA.

Przedmioty realizowane na poszczególnych semestrach w ramach opcji polskiej / międzynarodowej programu Executive MBA:

Semestr 1.

  • - Ekonomia zarządcza / Managerial economics
  • - Zarządzanie / Management
  • - Rachunkowość menedżerska / Managerial accounting
  • - Transformacje i innowacje cyfrowe / Digital transformations and innovations
  • - Zachowania organizacyjne i menedżerskie / Organizational and managerial behavior
  • - Metody ilościowe / Quantitative methods
  • - Podstawy prawne w biznesie / Legal foundations for business
  • - Zarządzanie projektem / Project management
  • - Business English / Business English

  • Łącznie 9 przedmiotów obowiązkowych w wymiarze 176 godzin
  • Jeden z pierwszych zjazdów realizowany w ramach wyjazdowej sesji integracyjnej.

Semestr 2.

  • - Analiza makroekonomiczna / Macroeconomic analysis
  • - Zarządzanie jakością / Quality management
  • - Strategie marketingowe / Marketing strategies
  • - Zarządzanie operacyjne i logistyczne / Operations and logistic management
  • - Zarządzanie strategiczne / Strategic management
  • - Metodologia badań naukowych / Scientific research methodology
  • - Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi / Strategic HRM
  • - Finanse korporacyjne / Corporate finance
  • - Business English / Business English

  • Łącznie 9 przedmiotów obowiązkowych w wymiarze 176 godzin
  • Pod koniec semestru studenci dokonują wyboru zarówno 4 przedmiotów z puli przedmiotów do wyboru, jak i promotora pracy magisterskiej, zgodnie z własnymi zainteresowaniami. Wybrane w semestrze 2 przedmioty do wyboru są realizowane w semestrze 3, seminaria magisterskie z promotorem są realizowane w semestrach 3 i 4.

Semestr 3.

  • - Gra biznesowa / Business game
  • - Zarządzanie zmianą / Change management
  • - Innowacyjność i przedsiębiorczość w biznesie / Innovation and entrepreneurship in business
  • - Etyka i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa / Business ethics and CSR
  • - Seminarium magisterskie / Master project seminar
  • - 4 przedmioty wybrane podczas 2 semestru

  • Łącznie 5 przedmiotów obowiązkowych oraz 4 do wyboru w wymiarze 148 godzin
  • W semestrze 3 poza przedmiotami obowiązkowymi student musi zaliczyć 4 przedmioty do wyboru - zgodnie z własną deklaracją podjętą pod koniec 2 semestru. W tym semestrze pojawia się też seminarium magisterskie, które ma na celu wesprzeć studenta w przygotowaniu pracy magisterskiej. Seminaria są realizowane w trybie indywidualnych spotkań ze promotorem, który również został wybrany pod koniec 2 semestru. W programie przewidziano również grę biznesową, która ma na celu zintegrowanie i praktyczne zastosowanie pozyskanej dotychczas wiedzy i umiejętności menedżerskich przez studentów MSM-EMBA.

Semestr 4.

  • - Negocjacje w biznesie / Business negotiations
  • - Biznes międzynarodowy / International business
  • - Przywództwo w organizacji / Organizational leadership
  • - Strategiczna gra biznesowa / Strategic business game
  • - Seminarium magisterskie / Master project seminar
  • - 4 przedmioty wybrane podczas 3 semestru

  • Łącznie 5 przedmiotów obowiązkowych oraz 4 do wyboru w wymiarze 124 godzin
  • W semestrze 4 poza przedmiotami obowiązkowymi student musi zaliczyć kolejne 4 przedmioty do wyboru - zgodnie z własną deklaracją podjętą pod koniec 3 semestru. Podobnie, jak w semestrze 3 student pod indywidualną opieką promotora przygotowuje pracę magisterską w czasie seminariów. W programie pojawia się też strategiczna grę biznesową, która na poziomie zaawansowanym integruje pozyskaną wiedzę i umiejętności menedżerskie studentów, a zasadniczym celem jest umożliwienie symulacyjnej aplikacji i przetestowania tej wiedzy i umiejętności.

Przykładowe przedmioty do wyboru realizowane w poprzednich edycjach studiów MSM-EMBA

  • - Globalne sieci biznesowe
  • - Zarządzanie grupami kapitałowymi
  • - Konkurencyjność współczesnego biznesu
  • - Zarządzanie zespołami międzynarodowymi
  • - Lean management
  • - Motywowanie do pracy
  • - Planowanie finansowe
  • - Prognozowanie finansowe w biznesie
  • - Globalne zarządzanie talentami
  • - Efektywność w zarządzaniu
  • - Skuteczna komunikacja
  • - Wywieranie wpływu społecznego
  • - Doskonałość procesowa
  • - Zarządzanie projektem w praktyce
  • - Controlling strategiczny
  • - Zarządzanie małą firmą