Magisterskie Studia Menedżerskie Executive MBA trwają dwa lata (4 semestry). Odbywają się w trybie zaocznym z tzw. częściowym oderwaniem od pracy. Zajęcia wynikające z programu kształcenia są realizowane w ramach dwudniowych sesji (od roku akademickiego 2018/2019 zawsze w soboty i niedziele). Przewiduje się około 10 sesji w semestrze. Pełny cykl kształcenia zamyka się w dwóch kolejnych latach akademickich. Studia wieńczy uroczyste wręczenie dyplomów przez Władze Rektorskie Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Władze Dziekańskie Wydziału Zarządzania, Informatyki i Finansów, Przedstawiciela Uczelni Partnerskiej oraz Dyrektora Programu Magisterskich Studiów Menedżerskich Executive MBA.
Przedmioty realizowane na poszczególnych semestrach w ramach opcji polskiej / międzynarodowej programu Executive MBA:
Semestr 1.
- - Ekonomia zarządcza / Managerial economics
- - Zarządzanie / Management
- - Rachunkowość menedżerska / Managerial accounting
- - Transformacje i innowacje cyfrowe / Digital transformations and innovations
- - Zachowania organizacyjne i menedżerskie / Organizational and managerial behavior
- - Metody ilościowe / Quantitative methods
- - Podstawy prawne w biznesie / Legal foundations for business
- - Zarządzanie projektem / Project management
- - Business English / Business English
Łącznie 9 przedmiotów obowiązkowych w wymiarze 176 godzin
- Jeden z pierwszych zjazdów realizowany w ramach wyjazdowej sesji integracyjnej.
Semestr 2.
- - Analiza makroekonomiczna / Macroeconomic analysis
- - Zarządzanie jakością / Quality management
- - Strategie marketingowe / Marketing strategies
- - Zarządzanie operacyjne i logistyczne / Operations and logistic management
- - Zarządzanie strategiczne / Strategic management
- - Metodologia badań naukowych / Scientific research methodology
- - Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi / Strategic HRM
- - Finanse korporacyjne / Corporate finance
- - Business English / Business English
Łącznie 9 przedmiotów obowiązkowych w wymiarze 176 godzin
- Pod koniec semestru studenci dokonują wyboru zarówno 4 przedmiotów z puli przedmiotów do wyboru, jak i promotora pracy magisterskiej, zgodnie z własnymi zainteresowaniami. Wybrane w semestrze 2 przedmioty do wyboru są realizowane w semestrze 3, seminaria magisterskie z promotorem są realizowane w semestrach 3 i 4.
Semestr 3.
- - Gra biznesowa / Business game
- - Zarządzanie zmianą / Change management
- - Innowacyjność i przedsiębiorczość w biznesie / Innovation and entrepreneurship in business
- - Etyka i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa / Business ethics and CSR
- - Seminarium magisterskie / Master project seminar
- - 4 przedmioty wybrane podczas 2 semestru
Łącznie 5 przedmiotów obowiązkowych oraz 4 do wyboru w wymiarze 148 godzin
- W semestrze 3 poza przedmiotami obowiązkowymi student musi zaliczyć 4 przedmioty do wyboru - zgodnie z własną deklaracją podjętą pod koniec 2 semestru. W tym semestrze pojawia się też seminarium magisterskie, które ma na celu wesprzeć studenta w przygotowaniu pracy magisterskiej. Seminaria są realizowane w trybie indywidualnych spotkań ze promotorem, który również został wybrany pod koniec 2 semestru. W programie przewidziano również grę biznesową, która ma na celu zintegrowanie i praktyczne zastosowanie pozyskanej dotychczas wiedzy i umiejętności menedżerskich przez studentów MSM-EMBA.
Semestr 4.
- - Negocjacje w biznesie / Business negotiations
- - Biznes międzynarodowy / International business
- - Przywództwo w organizacji / Organizational leadership
- - Strategiczna gra biznesowa / Strategic business game
- - Seminarium magisterskie / Master project seminar
- - 4 przedmioty wybrane podczas 3 semestru
Łącznie 5 przedmiotów obowiązkowych oraz 4 do wyboru w wymiarze 124 godzin
- W semestrze 4 poza przedmiotami obowiązkowymi student musi zaliczyć kolejne 4 przedmioty do wyboru - zgodnie z własną deklaracją podjętą pod koniec 3 semestru. Podobnie, jak w semestrze 3 student pod indywidualną opieką promotora przygotowuje pracę magisterską w czasie seminariów. W programie pojawia się też strategiczna grę biznesową, która na poziomie zaawansowanym integruje pozyskaną wiedzę i umiejętności menedżerskie studentów, a zasadniczym celem jest umożliwienie symulacyjnej aplikacji i przetestowania tej wiedzy i umiejętności.
Przykładowe przedmioty do wyboru realizowane w poprzednich edycjach studiów MSM-EMBA
- - Globalne sieci biznesowe
- - Zarządzanie grupami kapitałowymi
- - Konkurencyjność współczesnego biznesu
- - Zarządzanie zespołami międzynarodowymi
- - Lean management
- - Motywowanie do pracy
- - Planowanie finansowe
- - Prognozowanie finansowe w biznesie
- - Globalne zarządzanie talentami
- - Efektywność w zarządzaniu
- - Skuteczna komunikacja
- - Wywieranie wpływu społecznego
- - Doskonałość procesowa
- - Zarządzanie projektem w praktyce
- - Controlling strategiczny
- - Zarządzanie małą firmą